hubbersgoeseksie-perfeksie.reismee.nl

4.2 op de schaal van 5

Safari!

Beestjes, beestjes, overal beestjes. Ja, jullie raden het al; ook op plekken waar je ze liever niet tegenkomt. Om op de vraag van Elke terug te komen; inmiddels hebben we er wat fotootjes op kunnen zetten. De Afrikaanse wifi doet soms akelig lang over het uploaden van 1 foto, dus de echte, mooie met telelens en zo houden jullie van ons tegoed. Die zetten we er thuis wel op.

De tweedaagse safari die we geboekt hadden begon met een boottochtje. Nu zijn we zelf niet vies van foto's maken, maar je hebt mensen die overdrijven het. Smile hier en smile daar, gelukkig bleek ze later niet in ons "rivercamp" te zitten. Haar eigen vrienden noemden haar paparazzi, dus het lag niet aan ons zullen we maar denken.

Aangekomen in ons tentenkamp begonnen we met een lunch; alsof het je laatste maal was. Goeie grutjes, het kon niet op. Dit kregen we 3 x per dag, je zou er spontaan van in hongerstaking gaan. Die middag begon onze eerste rit door het park. Onze gids Daniel, een Brits Ierse combinatie en wij in een heeeel grote auto. We hadden geen slechte score en een zonsondergang met een hapje en een drankje terwijl moeder giraf naast ons stond maakte de dag compleet.

De volgende ochtend om 6 uur vertrokken. Inmiddels hadden we de gids voor onszelf, we waren nog de enige gasten in het kamp. Luxe! De neushoorns, de giraffes, impala's, bontebokken, overal waar je keek stond wel een beest. Maar de leeuwen hadden zich verstopt. Vanwege de sterke wind verwachtte de gids ze ook niet te kunnen vinden. Na een uur zoeken besloten we de energie maar in andere dieren te steken en het later die dag nog eens te proberen. Nou, dat is gelukt! Op nog geen 3 meter afstand lag de hele familie leeuw, wat een feest. Continue bleef hij vragen of we ons er nog comfortabel bij voelden en zette de auto steeds een paar cm dichterbij. Waanzinnig om zo dichtbij te kunnen staan.

Vanochtend hadden we ons laatste rondje park, en hebben we 4 van de big five gezien (dat zijn olifant, neushoorn, buffel, leeuw en het luipaard). De 0.2 staat voor de door de gids gespotte urine van het luipaard. Wij tellen hem...

Inmiddels zitten we in Kaapstad en is dit de laatste keer dat we de blog vanuit zuid Afrika bijwerken. Morgen hebben we een vol programma en zaterdagavond vliegen we naar huis. Hier in Kaapstad verliep het allemaal niet zo soepel met het onderkomen. We waren al laat, moesten een nummer bellen en die stuurde weer een jongen op de fiets die ons kwam vertellen dat we niet in de door ons geboekte kamer konden. Maar... Hij had iets beters voor ons, want zei hij; zo hoort het, dan krijg je wat beters.

Daar aangekomen leek het wel of we bij iemand thuis waren beland. Wijnglazen op de vloer, etensresten op de tafel in de keuken, een rondslingerende badjas.. Hier was duidelijk niet op ons gerekend. Na wat heen en weer gebel zitten we nu weer ergens anders, benieuwd of we morgen wel een ontbijtje krijgen....

Ineke en Joop

Wat leuk dat we weer mee mochten reizen met jullie en dus mee konden genieten op afstand van de belevenissen. Erg mooi, wij zien belangstellend uit naar de foto's die nog komen gaan.
Een goede vlucht gewenst, behouden thuiskomst en tot gouw

Haijoke&Martin

Gelukkig hebben we intussen alle verhalen kunnen inhalen - ze zijn geweldig! Fijn om op deze manier over zoveel kms toch een beetje te kunnen meereizen. Ook wij zijn benieuwd naar jullie spectaculaire foto's; iets voor een fotoboek misschien (:-) ? Wij kennen iemand met ervaring...
En dan nu een voorspoedige terugreis en behouden thuiskomst gewenst!
Groetjes en tot spoedig ziens!
M&P

Anne

Nou ook ik ben weer bijgelezen! Jammer dat jullie vakantie alweer ten einde is. Ik heb in ieder geval weer meegenoten, chapeau voor de leuke verhalen!