hubbersgoeseksie-perfeksie.reismee.nl

Op walvisjacht!

Nadat we ons kleine huis op de prairie in Stellenbosch verlaten hadden, gingen we een rondje Kaaps schiereiland doen. Enigszins uit de richting waarin we wilden rijden, maar ja, wanneer komen we hier weer? Via allerlei hoeken (noordhoek, fishhoek), baaien, puinguinkolonies en mooie stranden kwamen we uiteindelijk op "die mees suidwestelijk punt van die vasteland van Afrika"; Kaap die goeie hoop. Eén van de dingen van het lijstje van zaken die je ooit in je leven gedaan moet hebben. Je creëert daarmee trouwens wel een nieuw probleem; ook de noordkaap zal nu bezocht moeten worden....

Terug vanaf de Kaap reden we in één streep naar ons volgende onderkomen; Hermanus. Een schattige bed & breakfast met een alleraardigste mevrouw die het nodig vindt je voornaam in elke zin te noemen. Waarschijnlijk voor haar een teken van gastvrijheid maar voor mij een " nu weet ik het wel, ik zal mijn eigen naam niet vergeten". Het moet gezegd, ze heeft het prima voor elkaar (ijskoud) poedelbadje, prachtige kamers en ze regelt zo een dinertje voor je, geen probleem.

Hermanus is bekend om de walvissen, dus ja... ook wij moesten geloven aan een boottochtje. Een alleraardigste meneer die een leuk levensmotto aan de muur had hangen (dance like nobody's been watching) boekte ons op een alleraardigst schommelbootje. We hadden nog tijd zat om langs de kustlijn te lopen en waarempel, daar zagen we al een paar walvissen. Beetje veraf, maar die waren alvast in the pocket...

Mensen die me al wat langer kennen, weten dat boten en ik niet zo'n hele goede combinatie zijn. Ik heb mijn best gedaan, nog wat fotootjes genomen van die waanzinnig grote beesten op zee, maar was blij dat ik weer voet aan land zette. Ik was gewaarschuwd door mede kotsbootexpert Karin, dus ik dacht slim te zijn; ik neem gewoon een pilletje. Nou, laat die advisering maar zitten; leuk voor de kassa maar je maag denkt er anders over. Gelukkig hebben we de bewijzen dat we niet voor niks gegaan zijn.

Wil je met ons meeschommelen;

http://Youtu.be/IRq9LKEdDUo (zelf ff intikken, de hyperlink wordt vanuit hier geblokkeerd)

Op naar Oudshoorn!

Reacties

Reacties

Anne

Leuk! Pinguins en walvissen! Dat misselijk worden had zeker niets te maken met jullie voorgaande wijnsafari's ;)! Ben benieuwd naar het filmpje.

Anne

Oh nou ik zal het wel weer verkeerd doen maar bij mij zegt hij dat het filmpje is verwijderd :(...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!